Belastingadvies | Ofak Financieel AdviesBelastingadvies voor particulieren

U herkent het vast wel, ieder voorjaar is het namelijk in menig huishouden hetzelfde liedje… zuchten en steunen boven de belastingaangifte. Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker. Ja ja… Vooral als uw belastingsituatie is gewijzigd. En er nieuwe regels zijn ingevoerd. Wat mag ik nog wel of niet meer aftrekken? Oftewel: wat zijn de actuele regels en hoe kan ik mij belasting besparen?

Wilt u ook liever iets leuk doen en irritatie, tijd en energie besparen? Schakel dan – net als vele anderen – onze deskundige hulp in. Door onze opleidingen en voortdurende bijscholing kennen wij als belastingadviseur de belastingwetten, evenals de mogelijkheden en de beperkingen. Zet ons aan het werk en geniet zelf van uw extra vrije tijd. En niet onbelangrijk: een belastingadviseur raadplegen kan u veel fiscaal voordeel opleveren. Wij geven u tips om belasting te besparen en uiteraard vullen wij uw belastingaangifte compleet voor u in.

Uw Ofak Belastingadviseur: hoe werkt het?

Wij zijn het juiste adres voor alles wat met fiscaliteiten te maken heeft. Van belastingaangifte tot een fiscaal voordelige oplossing. Wij adviseren scherp en richten ons op een maximale belastingbesparing voor u. Bovendien zijn wij pragmatisch en houden wij niet van onnodige complexiteit. U kunt erop vertrouwen dat wij alles zorgvuldig en deskundig verwerken. U bent altijd dé leidraad bij de te verrichten werkzaamheden.

Een overzicht van de mogelijkheden:

– Aangifte Inkomstenbelasting
– Middeling verzoeken
– Toeslagen (kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag)
– Voorlopige aanslag verzorgen
– Uitstel aangifte inkomstenbelasting
– Oudedagsvoorzieningen (pensioenen, lijfrente) en kapitaalverzekeringen
– Echtscheiding
– Successieaangiften

Allereerst maken we een afspraak voor een inventarisatiegesprek. Zo krijgen wij inzicht in uw situatie en uw wensen. Neem tijdens deze afspraak de volgende stukken mee:

– Geldig legitimatiebewijs (paspoort of id-kaart)
– Kopie laatste aangifte
– Afschrift van de ontvangen Voorlopige Teruggaaf
– Overzicht van spaartegoeden
– Jaaropgave(n) van u zelf en uw eventuele partner
– Alle papieren m.b.t uw ziektekosten
– Overzicht van betaalde- of ontvangen alimentatie
– Overzicht van betaalde lijfrentepremies, arbeidongeschiktheidverzekering
– Laatste dagafschriften van uw giro- of bankrekening
– Digid-D code (met eenmalige machtingscode )

Heeft u een eigen woning? Dan dient u de volgende stukken extra klaar te leggen/mee te nemen:

– Fiscale jaaropgave van de door u betaalde hypotheekrente
– WOZ beschikking van de gemeente van voorgaande belastingjaar
– Eventuele nota van afrekening bij notaris
– Overige papieren aangaande evt. verkoop/koop in verband met de Bijleenregeling

Na het gesprek en inlevering van bovenstaande stukken gaan wij voor u aan de slag. U krijgt bericht zodra wij uw aangifte verzorgd hebben.